Rower z napędem elektrycznym Electra Ghostrider
Opis
DANE TECHNICZNE
Rama – aluminiowa 6061-T6 hydroformowana
Widelec – stalowy
Obręcze – aluminiowe, polerowane
Opony – fatti-O 24″ x 3.0″
Mechanizm korbowy – klasyczny aluminiowy 3 częściowy
Dźwignie zmiany biegów – shimano nexus 3-biegowa
Przerzutka przód – brak
Przerzutka tył – shimano nexus 3-biegowa
Zębatka tył – 22 zęby
Łańcuch – kmc 1/2 x 1/8
Hamulce – przód – aluminiowy v-brake, tył – hamulec w piaście
Siodło – indywidualnie dobrane z dwoma sprężynami
Wspornik siodła – aluminiowy klasyczny
Wspornik kierownicy – aluminiowy klasyczny
Kolor – czarny
Wyposażenie specjalne – malowany błotnik tylny, zintegrowana podpora boczna
Lampa przednia
Obudowa - wykonana ręcznie z aluminium
Źródło światła – 2x cree xml-t6 10watt / 800lm
Zasilanie – pakiet akumulatorów NiMh 7,2V 5100 mhA
Tryby pracy – 100% , 50% , 10% , SOS , STROBO
W zestawie znajduje się ładowarka do ładowania akumulatora przedniej lampy.
Lampa tylna
Obudowa – ABS
Źródło światła – dwie mocne diody
Dodatkowa funkcja – dwa boczne lasery
Zasilanie – 2x AAA
Tryby pracy – jest ich dużo :-)
Napęd elektryczny
Silnik – 36V , 270watt , 3fazowy sensorowany , bez przekładniowy
Bateria – 36V Lijon Samsung pojemność 7,8 Ah z zabezpieczeniem elektronicznym BMS oraz termicznym
Sterownik – do silników max 350watt, możliwość podpięcia czujnika PASS z panelem na kierownicę
Manetka gazu – wersja kciukowa , możliwość płynnej regulacji od 0 km/h
W zestawie znajduje się dedykowana ładowarka do ładowania akumulatora od napędu elektrycznego.
Rower o niebanalnej stylistyce nawiązującej wyglądem do motocykla. Prezentowany rower został wyposażony w napęd elektryczny umożliwiający jazdę z wspomaganiem oraz możliwość jazdy na samym napędzie elektrycznym bez konieczności pedałowania. Elementem wyróżniającym jest niewątpliwie przednia lampa w kształcie czaszki. Sama obudowa została wykonana ręcznie z aluminium ze sporą ilością wolnej przestrzeni wewnątrz. Pozwoliło to na zastosowanie w oczodołach dwóch bardzo mocnych latarek. Źródłem światła w latarkach są 10 watowe diody CREE które świecą z mocą ok. 800lm każda, a tak prościej lampa ma porównywalną ilość światła jak żarnik xsenonowy o mocy 35wat. Do zasilenia został wykorzystany pakiet akumulatorów o pojemności 5100 mAh pozwalający działać lampie nieprzerwanie przez ok. 3h w trybie 100%.
Wracając do napędu elektrycznego trochę cyferek :
- silnik 3 fazowy bez szczotkowy, bez przekładniowy zapleciony w przednim kole
- bateria na ogniwach Samsunga 36V litowo jonowa 7,8Ah
- jedno naładowanie pozwala przejechać ok. 25km bez pedałowania, natomiast z pedałowaniem i wspomaganiem nawet do 60km (podane wartości są w przybliżeniu ale zostało to sprawdzone w praktyce z rowerzystą o wadze 100kg w warunkach miejskich)
- napęd pozwala ruszyć z miejsca bez pedałowania, a maksymalna prędkość na płaskim to 30km/h (tu przypomnę że silnik ma tylko 270 W)
- manetka gazu kciukowa została zamontowana z lewej strony kierownicy ponieważ rower jest nadal wyposażony w 3 biegową piastę Nexus Shimano i manetka biegów tej piasty znajduje się po prawej stronie
- włącznik oraz gniazdo ładowania zainstalowane na bocznym panelu sakwy
- naładowanie całkiem rozładowanego akumulatora trwa ok. 4 - 5 h
Sterownik razem z baterią został umieszczony w bocznej sakwie. Zastosowana sakwa była dedykowana do motocykla, jest usztywniana a sama bateria jest zamontowana wewnątrz w dodatkowym metalowym stelażu. Niewielki rozmiar baterii i jej niska waga pozwoliły na zbudowanie w sakwie drugiego dna w połowie wysokości sakwy, co daje możliwość przewożenia w niej różnych rzeczy. Wszystkie przewody biegną wewnątrz ramy a w miejscach gdzie są na zewnątrz zostały zabezpieczone przed mechanicznym uszkodzeniem.
Wrażenia z jazdy rowerem bez elektryki były rewelacyjne a teraz to już jest MEGA komfort. Myślę że tego typu rozwiązania w miejskich warunkach są najlepszymi możliwymi i jednymi z najtańszych ponieważ przejechanie 100km takim rowerem bez pedałowania to koszt ok. 1zł ! Dużą przewagą dla napędu spalinowego jest również to że rower od skutera jest dużo lżejszy a jak go już wniesiesz do domu to nie śmierdzi paliwem. Jeszcze tak na koniec dla wszystkich zainteresowanych tego typu rozwiązaniami pragną poinformować że już od dziś na zamówienie mogę zbudować taki model roweru do sprzedaży. Dlaczego zbudować ? Ponieważ prezentowany model jest rowerem demonstracyjnym, a kwestia finalnego projektu zależy tylko od klienta czego sobie zażyczy, i tu mam na myśli to że możemy przerobić każdy rower na elektryczny nawet Twój. Zapraszamy do kontaktu w sklepie stacjonarnym w Częstochowie przy ul. Jasnogórskiej 38 lub email sklep@centerbike.pl .
Rower jest składany na zamówienie. Przybliżony czas realizacji zamówienia to 4 tygodnie.
Ze względu na gabaryt oraz wysoką cenę ubezpieczenie takiej paczki nie ma możliwości wysyłki roweru. Rower dostarczymy osobiście !!! Dostawa dotyczy tylko granic Polski.